За занаята и още нещо….

За занаята и още нещо….

Защо има хора, които се мислят за „голяма работа“???!!! Не мога да разбера що за човек трябва да си и да не можеш да видиш по-далече от носа си…да не можеш да се погледнеш от страни. Като не разбираш от нещо – мълчи си, стой мирен – другите разбират. Те ще свършат това, дет не можеш ти. Но кажи – няма да мога да го направя, иди при друг…. Няма срамно да кажеш, че не можеш да свършиш нещо… Ама не, това явно ни е българска черта – да парадираме и да се мешаме в работи, от които нищо не разбираме. Да ровичкаме, да разстройваме всичко… пък после останали ни винчета в повече… ам, как няма да ни останат…

И в Самоков е така – няколко авто монтьора сменихме и никой не можа да оправи проблема на колата ни – форд ескорт 1993-та, но всички се пишат за големи майстори. Един се прави на велик  – „Аз толкоз стара кола не мога да кача на компютъра….“, другият казва „Ооооооо, тази кола е за вторични….“. третият дори ни разкарва няколко дни – „Днес не мога да те взема, ела утре… утре – ела след два дни… „. Е, да не си мислят че са само те… Като не са кадърни да ни вземат парите – има монтьори, които ще ги вземат. Така решихме да се свържеме със сервиз в столицата ни. Обадихме се, казаха ни къде се намират, и една събота решихме да отидем.

Пристигнахме сутринта към 09.30ч. Шефа на сервиза ни посрещна в приемната и очевидно бе, че има и секретарка – не толкоз учтива дама на компютъра обработваше документите ни. Докато изчаквахме реда си, успяхме /имахме възможност/ да разгледаме приемната. Имаше доста цветя, както си му е редът –  сервизни офис помещения и оборудване, магазин, автосалон, халето за ремонт на колите и кафе на втория етаж от където спокойно можеш да наблюдаваш ремонта по твоята кола. На плота в приемната имаше и няколко сертификата, които удостоверяваха, че собственика на сервиза е преминал обучения, семинари по темата, по която бе и нашият проблем… Като прочетох името на шефа, изписано на сертификатите се оказа, че това бе човекът, с който разговарях по телефона предния ден. Точно шефа на сервиза ремонтира нашата кола.🙂 Разбира се имаше и други майстори заети с други коли… които явно бяха доста компетентни и добре обучени, не само от шефа си.  Докато наблюдавахме ремонта по колата ни, на няколко пъти ни се стори, че шефа се обажда на някой да го пита за нещо …. но се оказа, че това са били обаждания на клиенти, като нас, които са искали да си докарат колата на преглед и ремонт…..  След приключване на ремонта, шефа направи два-три километра тест драйв на колата ни. Оказа се, че проблема е бил много малък и тез „специалисти“ в Самоков…. са можели да го отстранят, но нали са „велики“… И такааа… платихме 19.50 лв.  за не повече от 30 минути ремонт по колата. С чакането и тест драйв-а около час ни отне стоенето в сервиза. На края шефа ни обясни какъв е бил проблемът, какво е направил, и дори ни даде разпечатка на параметрите, които е показала колата при два вида тестване на компютъра и ни каза: „Давам ви и разпечатка, ако някой от майсторите в Самоков знае какво да гледа – да види.“ Това ни беше достатъчно да разберем, че и сами сме стигнали до извода който си направихме и тогава – при нас има техника, но не знаят как да работят с нея. Така не се работи и не се печелят клиенти. Трябва и акъл…
За пореден път се затвърждава мнението, че в провинцията са посредствени и майсторите и специалистите. Е, има и изключения – около 1-2%-та… Но в 99%-та от случаите – майсторите и специалистите са в големите градове.

Та ако ви се налага ремонт на колата да правите – посетете сервиза в столицата на околовръстния път. 🙂

За сега чао.

Напишете коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s